SO BEAUTY

For all eyes

” Wat voor kleur oogschaduw kan ik het beste kiezen voor mijn kleur ogen ?” Is een van de meest gestelde vragen…

image

Vroeger leerden veel mensen om de kleur van je oogschaduw aan te passen aan de kleur van je ogen. Dus blauwe ogen…blauwe oogschaduw etc. etc..
Ook vandaag de dag zie ik dat nog veel mensen doen. Prima, maar het doet niet veel voor het accentueren van je eigen oogkleur. Sterker nog, het maakt het eerder mat.

image

Mijn advies is om altijd een contrastkleur te kiezen. Een kleur die de kleur van je eigen ogen versterkt en bekrachtigt.

Het beeldschone make up merk Yves Saint Laurent lanceerde onlangs een geweldige eyeliner in hun nieuwe Babydoll lijn. Deze eyeliner is een kleur die alle oogkleuren ondersteunt en bekrachtigt.
YSL noemt deze kleur ‘rose baby doll’….maar ik zou haar eerder beschrijven als een oud roze in de basis met koraalkleurige ondertonen.

De warmte van deze koraal ondertonen zorgen ervoor dat blauw blauwer wordt…groen groener…en je raadt het al…bruin bruiner.

image

Een mooie vlijmscherpe eyeliner in deze kleur laat je ogen extra stralen.
Wel is het belangrijk om deze look te versterken met mascara.

image

Baby Doll heeft deze volume mascara naadloos laten aansluiten op wat de eyeliner nodig heeft…volume
Met een zig-zag beweging breng je de mascara aan voor een optimaal effect.
Mijn advies: gebruik altijd twee lagen. De eerste om vorm te maken en te separeren en de tweede laag om het volume effect optimaal te bereiken.

Have fun!

Geef een reactie

