SO BEAUTY/SO DIARY/SO STYLE

Column: Be Sensuous

Veel mensen zijn gewend hun hoofd te gebruiken bij alles wat ze doen. Creativiteit laten stromen gaat voorbij aan de beperkingen van je intellectuele waarnemingen….Wanneer ik werk met mensen aan hun make-up, haar of styling of het inrichten van hun huis ga ik altijd in een flow van creativiteit. Kortom, ik ga voorbij aan alle regels en wetten die de maatschappij ons voorschrijft en alle overtuigingen van ‘hoe het heurt’. De uitkomst ervan is dat je de echtheid gaat voelen en niet klakkeloos mode en trends gaat nastreven omdat die nou eenmaal gedicteerd worden door de autoriteiten. Mijn passie is om mensen te coachen in het vinden van hun authentieke stijl en smaak. Ieder mens is anders en iedereen is uniek…Hoe gek is het dan dat we er allemaal hetzelfde proberen uit te zien?! Allemaal ongeveer hetzelfde willen dragen en dezelfde soort auto’s willen rijden…

Durven jezelf te onderscheiden van de massa en durven je eigen stijl te laten zien vraagt om een beetje moed. Je wordt er immers ‘anders’ van en je loopt het risico om een mening van anderen te horen te krijgen.Soms gaat het iets verder dan een mening, en zal het een oordeel zijn. Dat is waar veel mensen bang voor zijn en om die reden blijven we maar gewoon…lekker zoals de rest. Ik bedoel dit  niet oordelend maar meer als een reality check. Het is namelijk serieus een mooie ontdekking om meer en meer je eigen stijl en je eigen smaak te ontmoeten en toe te passen in je uiterlijk, maar ook in je inrichting of van mijn part de auto waarin je rijdt. Het oordeel vermijden van anderen is bijna een onmogelijke opdracht. Neem bijvoorbeeld mijn haar. Ik heb zoals je weet, lang  + veel + dik haar. Het valt op. Je kunt er niet omheen. Het vraagt dus om een mening of een oordeel. Sommige vinden het mooi en andere schreeuwen…”scheer je haar eens af!”. Uiteindelijk is mijn lange haar geen mode-ding maar iets wat bij mij past, iets wat mij Thijs maakt. Mode of niet, of anderen het mooi vinden of lelijk….I dont care. Het past bij mij en al jaren lang. Ik knip het pas af als ik daar zin in heb. Natuurlijk heb ik dat ook moeten leren,want soms zijn de opmerkingen, en zeker als je met je kop op de tv bent, best wel lomp en bot. Maar ow wat ben ik blij dat ik mijn passie en ervaringen kan delen met anderen, want niets is leuker als je eigenzinnige zelf beter te leren kennen.

Be you, Be the One, Be outragiously YOU!

Liefs,

Thijs

 

 

Geef een reactie

